torsdag 13. november 2014

eTwinning

eTwinning er et nettverksprogram som skal styrke og utvikle nettverksbygging mellom skoler og lærere i Europa. Det gir de forskjellige skolene mulighet til å samarbeide og arbeide sammen om ulike prosjekter og danner et samhold som kan styrke språkopplæringen.



Landene som praktiserer eTwinning

Etter å ha sett en inspirasjonsfilm fra en klasse i Norge som samarbeidet med en klasse i Irland om et juleprosjekt, kunne jeg ha tenkt meg å bruke eTwinning selv når jeg er ferdigutdannet. Her er en link til filmen.


2 kommentarer:

  1. Vi lever i en teknologisk verden hvor vi er like nærme folk på den andre siden av jordkloden som naboen vår. Dette har sine fordeler og ulemper. Jeg skal ikke kjede deg med ulempene her, men det er ingen tvil om at denne nettsiden er med å representere fordelene! Helt fantastisk at skoler fra vidt forskjellige land kan samarbeide, utveksle ideer og snakke sammen om skolefaglig innhold.

    Du skriver at du kunne tenke deg å bruke eTwinning når du er ferdigutdannet, og det er jeg helt sikker på at jeg selv kommer til å gjøre!

    SvarSlett
  2. Twinning synes jeg virket som en flott måte å arbeide sammen med andre på, kanskje spesielt når det kommer til å lære av hverandres ulikheter. Teknologien gjør på en måte verden vår mindre og mindre, så hvorfor ikke utnytte det til elevene sin fordel med å utvide nettverket deres og la dem lære på en litt annen måte? =)

    SvarSlett